In de nieuwste Dev Diary van Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 wordt dieper ingegaan op de gevechtsmechanieken en het strategische gebruik van disciplinevaardigheden. Spelers zullen vaak in de minderheid zijn, en dus slim moeten gebruikmaken van hun krachten om te overleven. Elke clan zal beschikken over een unieke vechtstijl, of het nu gaat om de snelle Banu, de precieze Ventrue, de afstandelijke Tremere of de brute Brujah.

Om te beginnen, speelt telekinese een belangrijke rol in het gevechtssysteem, wat zou moeten zorgen voor een soepele en dynamische combat. Hiermee kun je namelijk vijanden naar je toe trekken, objecten gooien en wapens van gevallen tegenstanders oppikken. Daarnaast bieden zogenaamde “elixers” tijdelijke voordelen, zoals het herstellen van je health, het aanvullen van bloedreserves, of voor een buff van je aanvallen.
Even essentieel tijdens de gevechten, worden de combinaties van vaardigheden. Tremere’s Blood Curse kan vijanden explosief uitschakelen, terwijl Ventrue’s Mass Manipulation ervoor zorgt dat vijanden hun wapens laten vallen. Ook de omgeving speelt een tactische rol, bijvoorbeeld door explosieven te gebruiken, of om vijanden in alle stilte uit te schakelen.
Het spel zal overigens drie moeilijkheidsgraden aanbieden: een verhalende Easy mode, een gebalanceerde Normal mode en een uitdagende Hard mode, voor spelers die een echte test van hun vaardigheden willen. Met deze uitgebreide vechtsystemen belooft Bloodlines 2 een dynamische en strategische vampierervaring te worden. Helaas is een releasedatum nog niet bekend, maar meer details over de aankomende game kun je alvast terugvinden op de officiële website van Paradox Interactive.